Календар Трябва да се гордеем с този документ - той съдържа повече имена, родове и години (имена на лиммута) от нео-асирийската история отколкото всички останали запазени до днес източници! Първият предполагаем асирийски владетел е Tiglath-Pileser III по еврейски или с аккадско име Tukultī-apil-Ešarra- името означава- моята надежда е в синът на Еш(х)ара. Като „apil” е син, Tukultī- моя надежда, а Ехара е името на бащата. В Именника името Ави (син)-Тох (надежда?)-Хол (Ехол). Друго интересно откритие е рода на този владетел – Дуло. Tiglath-Pileser III е от династията Фуло- дори съвременните историци твърдят че двамата са една и съща личност. Не и българският номинал- тук ясно се посочва, че родът е Дуло (Фул). Известно е, че Фул е бил военен узурпатор и син на Adad-nirari III. Още нещо достойно споменаване за нашето доказателство е, че Tukultī-apil-Ešarra или по старобългарски- Авитохол завзема властта през 745 година пр. Христа, чрез гражданска война- убивайки царското семейство- тоест той е пръв от рода Дуло- така е и в нашият документ. Ще спомена също, че той завладява Вавилон, Армения, Сирия, Хитити, Палестина и Израил. Годината на царуването на Авитохол е - „Дилом Твирем”. Името на лимму, когато Tukultī-apil-Ešarra завзема властта - Nabii-beI•usur . Не може да се свърже по никой начин с Твирем от именника. Вавилонците са преселвали в Асирия и прекръствали покорените царе, и там ги назначавали за управители, виночерпци, военоначалници и т.н. В именникът са използвани истинските имена, а в асирийските документи са отразени официалните- затова и няма съответствие. В името на този лимму или алет откриваме всъщност само имената на Асирийските божества като Небу, Бел и Ассур. Много по-интересен за нашето изследване е алета при покачването на Ирник. За него се кзва в асирийски епоним: „По времето на Mannu-ki-Aššur-le"i, управник на Tille” Оттук можеме да направим следният основен извод- прабългарското Дилом е градът Тиле. Календарът от Именника посочва първо града откъдето е произхождал алетът а втората думичка е неговото си име. Не всичките владетели от българския препис имат съответствия на владетели в асирийско-вавилонските източници, затова авторът на настоящата статия не се наема да задълбочава в историята на асирийците. Нека това да оставиме на добросъвестните историци. Важно е само да дадеме доказателствата на нашата теза: Дилом – е град Тиле или Гило в дателен падеж (диломееца) Дохс- е град Докс ( управителят на Tušhan-съществува в ассирийските епоними) Шегор (Сикор)- Местност в Египет Теку- Текоа- град в Юдея Дван – е град Гива или Гиза Сомор- Самария Календарът в Именника е Епоним на асирийските алети ( дворцови служители- изтегляни по жребие за да дадат имената си на годините), като първата част от имената са градовете откъдето са дошли или царували.
|